האזינו: מדוע פרץ ח"כ אופיר אקוניס בצחוק בשידור חי?

    אייל ראובן No Comments on האזינו: מדוע פרץ ח"כ אופיר אקוניס בצחוק בשידור חי?

    ח"כ אופיר אקוניס ב"מהדורת הבוקר": "אנחנו צריכים לבחון בקפידה את יחסי הכוחות ביום רביעי בצהריים: אם נראה שיש רוב נעלה את ההצעה לפיזור הכנסת, ואם לא נדחה את זה". על אחוז החסימה: "אני נגד ההורדה. צריך להעלות לעשרה אחוזים"

    צילום: Yonatan Sindel/FLASH90
    22:21
    30.04.24
    צבי טסלר No Comments on גל של התייקרות מחירים לאחר הפסח | הסל המשתלם

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    השר לשעבר, ח"כ אופיר אקוניס (הליכוד) שוחח עם בצלאל קאהן ודוד חכם במהדורת הבוקר (ראשון) והתייחס תחילה להצעת החוק לפיזור הכנסת שעשויה לעלות להצבעה ביום רביעי. "אנחנו צריכים לבחון בקפידה את יחסי הכוחות ביום רביעי לפני הצהריים. אם נראה שיש רוב נעלה את ההצעה לפיזור הכנסת ונעביר אותה בקריאה טרומית, ואם נראה שאין לנו רוב נדחה את זה. זה דבר נזיל מאוד".

    לדבריו "זו ממשלה שחייבת לסיים את כהונתה. שנה אחת יותר מידי שבה נרמס הכבוד הלאומי, טושטשה הזהות היהודית והכלכלה נחרבה. אם ייזכר אדם שבמשך שנה הצליח להחריב כלכלה חזקה ויציבה – זה ליברמן שהטיל מיסים אולי יותר מן המלך עומרי בתקופת ממלכת ישראל".

    אקוניס התייחס להצעת החוק להורדת אחוז החסימה: "אני קורא על מיזמים להורדת אחוז החסימה. אני סבור שאחוז החסימה בישראל צריך לעלות ל-10 אחוזים, שהסיעה הקטנה ביותר בכנסת תהיה עם 12 מושבים. אני חושב שחלק ניכר מחוסר היציבות של המערכת הפוליטית שלנו נבע בזמנו מאחוז חסימה נמוך – שאמנם עלה, אבל לא מספיק".

    אקוניס הדגיש: "לצערי, אין היום רעיונות ותפיסות בפוליטיקה הישראלית, הכל קוניקטורות של פוליטיקאים שפופולריים באותה תקופה. אחוז החסימה צריך לעלות ביחד עם עסקת חבילה של שינוי שיטת הממשלה, ישראל לא יכולה להמשיך בשיטת ממשל שמתאימה לשנות ה-70".

    בהמשך הריאיון הבהיר אקוניס כי הוא תומך בהליכה לבחירות ולא בהקמת ממשלה חלופית בכנסת הנוכחית: "צריך להקדים את הבחירות, לשאול את העם ולתת לו להכריע. אני חושב שאי אפשר להמשיך לפעול בכנסת הנוכחית על חודו של קול, זו שיטה לא טובה ואי אפשר לנהל מדינה ככה ולכן צריך לשאול את העם ולהקים ממשלה לאומית חזקה ורחבה בכנסת ה-25".

    עוד אמר אקוניס: "אני מדבר על מערכת בחירות קצרה. שמעתי את סמוטריץ' למשל מדבר על חודשיים, כמו השיטה הבריטית. זה או להמשיך להעביר 53 מיליארדים או הרבה פחות, מקסימום עשרה מיליון – למערכת בחירות".

    בתגובה להערת המגיש דוד חכם בעניין חוסר רצונם של חברי הקואליציה ללכת לבחירות בשל הידיעה שרבים מהם לא יחזרו לכנסת – פרץ אקוניס בצחוק. "זה מאוד משעשע שהיה כאן עכשיו… אתם שומעים את ההקלטה של עצמכם?"

    לאחר מכן הוסיף: "להניף דגל שחור במימון קרנות אירופיות, לארגן הפגנות אלימות נגד ראש הממשלה ולדבר על דמוקרטיה זה לא להיות דמוקרט. אני דמוקרט. אדם שהדמוקרטיה היא בנפשו אומר – קודם כל הכרעת העם".



    0 תגובות